Z

De-escalerend werk met praktijk simulatie

De-escalerend werk met praktijk simulatie

Voor jouw team ben je op zoek naar een basis training waar alle aspecten van het de-escaleren van verbaal grensoverschrijdend gedrag aan bod komen. Naast de theorie wordt ook meteen geoefend met praktijkgerichte casussen. Leren doe je voornamelijk door te oefenen.

De-escalerend werk met praktijk simulatie

 

Basis training

De-escalerend werk met praktijk simulatie

}

4 dagdelen

5 - 12 cursisten

€ 3536,- excl BTW, incl acteur

Incompany

De-escalerend werk met praktijk simulatie

Ineens krijgen je medewerkers steeds vaker te maken met verbaal grensoverschrijdend gedrag. Dit heeft een enorme impact binnen het team. Je medewerkers weten niet goed hoe ze moeten handelen. Ze snappen niet waar dit gedrag vandaan komt en wat ze hier mee moeten. Dit veroorzaakt heel erg veel stress en onrust. Ze willen dat deze agressie stopt. Doordat ze niet weten wat ze moeten doen gaan ze over hun eigen grenzen heen. De medewerkers willen het gedrag beheersen en controleren, maar dit lukt niet. Het gedrag wordt alleen maar heftiger.

Compleet pakket

De medewerkers hebben een gedegen basis als het gaat om het herkennen en het de-escaleren van verbaal grensoverschrijdend gedrag. Ze herkennen stressfactoren, weten waar dit vandaan komt en weten hoe ze hier mee kunnen omgaan. Ze kennen het verschil tussen acceptabel en grensoverschrijdend gedrag. Ze kunnen een onderscheid maken tussen ik, jullie en jij gedrag. Ze hebben kennis van OOBA-cyclus en kunnen deze in de praktijk gebruiken. Ze weten welke interventie effectief is om te de-escaleren. Ze hebben dit alles geoefend met een acteur. Ze kunnen praktijksituaties oefenen met een acteur waarbij ze kunnen zien wat effectief is en wat niet

Leerdoelen

Na deze basis training hebben de medewerkers een gedegen basis opleiding om in de praktijk het verbale gedrag van de ander in een zo vroeg stadium te herkennen en te de-escaleren. Ze weten welke soorten agressie er zijn, waar deze vandaan kan komen en wat de juiste manier is om hierop te reageren. Ze herkennen stressfactoren, weten waar deze vandaan komen en kunnen hier op een adequate manier op reageren. Ze hebben met een acteur verschillende situatie die voorkomen in de praktijk geoefend.

Programma

1. Introductie
2. Wat is boosheid en wat is agressie? Wanneer is iets grensoverschrijdend?
3. Wat is stress? Waar komt stress vandaag? Wat kan je doen om stress te verminderen?
4. Oorzaken en aanleidingen van agressie
5. Uitingsvormen van gedrag
6. OOBA-cyclus
7. Kennismaking met een acteur
8. Oefening stresshantering
9. Oefeningen volgens de OOBA-cyclus
10. Oefeningen met weigeren van een verzoek of slechtnieuwsgesprek
11. Oefening Praktijkcasus
12. Evalueren
13. Afsluiten

Vergelijkbare Trainingen

Module Persoonlijke veiligheidstechnieken

1 dagdeel

A

Fysieke agressie

Als medewerkers te maken hebben met fysieke agressie moeten ze weten wat ze kunnen doen. Wat mogen ze wel en wat mogen ze niet? Bij deze module leren de cursisten op een simpele en effectieven manier zichzelf te verdedigen.

Module Humane Begeleidings technieken

1 dagdeel

A

Holdingtechnieken

Soms moet je voor de veiligheid van de cliënten of medewerkers, een client vastpakken en vasthouden. Hoe doe je dit op een zo humaan mogelijke manier zodat je de cliënt zo min mogelijk pijn doet? Hoe doe je dit ook combinatie met de nieuwe wet zorg en dwang?

Basistraining Teamgericht veilig werken

2 dagdelen

A

Samen sterker

Wat is nu grensoverschrijdend gedrag? Welke afspraken zijn er hierover binnen het team? Wat zijn elkaars taken, rollen en kwaliteiten en hoe kan je deze het beste benutten? Na deze training ligt er een plan om op een preventieve manier om te gaan met grensoverschrijdend gedrag.

Maak het verschil!

Plan nu je gesprek